Friday, April 13, 2007

fwd: importance of writing

Cyy sent us a link to a very good article about the importance of writing. I paste some of the interesting content:

「我的朋友叫張懷恩他是我難亡的朋友他有很多很多專長他的專長是跑步跑很快、跳遠跳的很遠很遠、打電腦長長說有什麼遊ㄒ一ˋ他知道很多很的遊ㄒㄧˋ他很短可以他很跑很快的。老師一定有ㄧˊ問說:「他為什麼是我最今我難亡的朋友我也不知道我知道我跟他跟我是很好很的朋友所以他是令我難亡的朋友。」

這是桃園某小學五年級學生作文:「我最難忘的朋友」,這篇作文沒有標點,錯字多,內容顯得空洞貧乏、毫無思路可言。但這個小朋友是來自中產家庭,他也是民國九十年,政府推動「九年一貫」教育改革,降低國語課時數後的「產物」。



Here's the link for you who's interested to read the full article.

No comments: